فروش سگ چاوچاو

فروش سگ چاوچاو


خرید سگ چاوچاو

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت سگ چاوچاو با مرکز پت لاورز تماس بگیرید.

فروش سگ چاوچاو روز به روز بیشتر از قبل مورد استقبال مردم قرار میگیرد. اما یکی از مهم ترین چیزها در این زمینه داشتن اطلاعات کافی درباره سگ چاوچاو است تا شما به بهترین شکل بتوانید با حیوان خانگی خود ارتباط برقرار کنید، ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مورد نیاز شما را برای رسیدن به شناخت کافی از سگ چاوچاو جمع آوری و ارائه کنیم.

تاریخچه سگ چاوچاو

شاید برای کسانی که قصد خرید سگ چاوچاو را دارند جالب باشد که بدانند تاریخچه این سگ چیست و این سگ ها از کجا آمده اند. زادگاه سگ چاوچاو کشور چین بوده است و به سال های قبل و زمان امپراطور‭ ‬تانگ بر میگردد. چاوچاو از نژادهایی بود که افراد ثروتمند و اشراف زاده ها از آن نگهداری میکردند.

نظریه دیگر می‌ گوید نژاد چاوچاو به همراه یک محموله به انگلستان آورده شد و بر این اساس نام‌گذاری شده است. این نژاد در طول دوره ویکتوریا در انگلستان بسیار محبوب شد و برای اولین بار در سال 1890 به آمریکا آمد و فروش سگ چاوچاو در آنجا نیز آغاز شد.

خصوصیات اخلاقی سگ چاوچاو

اکثریت کسانی که از سگ چاوچاو نگهداری میکنند و یا حداقل یکبار با آنها برخورد داشته اند اخلاق و رفتار سگ های چاوچاو را با گربه ها مقایسه می کنند: آنها بسیار کناره گیر و کم حرف، خودمختار، باوقار، باهوش و سرسخت هستند.

سگ های چاوچاو ظاهری اخمو دارند اما برخلاف آن بسیار مهربانند. سگ های چاوچاو همیشه کمی خودخواه و مستقل عمل می‌ کنند اما شدیدا نسبت به آنچه در اطراف‌ آن ها اتفاق می افتد محتاط هوشیارند و از اطرافیان‌ محافظت می‌ کنند.

صاحب یک سگ چاوچاو باید به استقلال و گوشه گیری او احترام بگذارد، اما باید مراقب باشد که چاوچاو از این موقعیت سواستفاده نکند و رئیس نشود و نخواهد که کنترل اوضاع را در دست بگیرد.

 

ارتباط چاوچاو با کودکان

اگر چاوچاو از تولگی با کودکان بزرگ شود، می تواند آن ‌ها را بپذیرد و به زندگی در کنار آنها عادت کند، اما این نکته را هم باید در نظر بگیرید که این نژاد صبر و حوصله ی چندانی برای کودکان ندارد و ممکن است گاهی نتواند رفتار خشن کودکان خردسال را تحمل کند.

میزان یادگیری سگ چاوچاو

چاو چاو سگی است بسیار باهوش که به راحتی تربیت می شود، برای تربیت سگ چاوچاو فقط نیاز به کمی وقت و حوصله است اما بهتر است برای یادگیری بهتر از تشویقی های مخصوص و مورد علاقه اش استفاده کنید.

ویژگی های ظاهری سگ چاوچاو

قد و وزن

میانگین وزن در نرها: ۲۰-۳۲ کیلوگرم

میانگین وزن در ماده ها: ۲۰-۳۲ کیلوگرم

میانگین قد در نرها: ۴۶-۵۶ سانتی‌متر

میانگین قد در ماده ها: ۴۶-۵۶ سانتی‌متر

طول عمر: 8 تا 12 سال

 

زبان سگ چاوچاو

زبان توله سگ‌های چاوچاو وقتی به دنیا می‌آیند، صورتی است. آنها از لحظه تولد زبان آبی رنگ ندارند و زمانی که چشم‌هایشان باز می شود، کم کم رنگ زبان از صورتی به آبی تغییر می‌کند.

رنگ زبان سگ‌های چاوچاو باید تا پایان 6 ماهگی به رنگ آبی-مشکی درآمده باشد. اگر تا 6 ماهگی رنگ زبانشان آبی-مشکی نشده باشد، نژاد آنها چاوچاوی خالص نیست.

مو و صورت سگ چاوچاو

چاوچاوها قیافه ای مانند شیر دارند: چشمانی خمار و سری بزرگ و موهایی مانند یال شیر و این دلیل دیگری برای محبوبیت بیشتر آن ها می باشد.

این نژاد مو های بسیار پر و زیادی دارد، آن‌ها را با پوششی بسیار متراکم می‌شناسند که نرم یا خشن است. یال آن‌ها نیز همانند خزی خشن است.

سگ‌های چاوچاو در حال حاضر در رنگ‌های آبی، قرمز، حنایی، دارچینی و کرمی وجود دارند.

قیمت سگ چاوچاو اصیل

یکی از معیارهای تشخیص اصالت سگ چاوچاو رنگ زبان آبی-بنفش او و پوشش‭ ‬بسیار‭ ‬متراکم موهای او است. عده ای می گویند از طریق مشخصات ظاهری او مانند جمجمه ‬کوچک و‭ ‬پهن، گوش ‌های‭ ‬گرد‭ ‬و‭ ‬ایستاده‭ ‬و‭ ‬بینی ‬مشکی نیز میتوان اصالت این نژاد سگ را تشخیص داد. 

قیمت سگ چاوچاو نیز نسبت به رنگ و اصالت یا حتی نر و ماده بودنش متفاوت است.

اما به طور کلی بهتر است برای تشخیص اصالت آن یا اطلاع از قیمت دقیق با مجموعه پت لاورز تماس بگیرید تا مشاوران مجموعه ما شما را راهنمایی کنند.

توله چاوچاو مجموعه پت لاورز
توله چاوچاو مجموعه پت لاورز

توله چاوچاو مجموعه پت لاورز

غذای سگ چاوچاو

چاو چاو جز حیواناتی است که بسیار زیاد غذا می خورد و به همین دلیل همیشه در معرض ابتلا به اضافه وزن است.

شما باید سعی کنید با رعایت رژیم غذایی مناسب و تعادل در مصرف کربوهیدرات و چربی وزن سگ خود را در محدوده ایده آل نگه دارید تا از سلامت سگ خود مراقبت کنید.

 

غذای خشک در رژیم غذایی سگ چاوچاو

غذای خشک سگ مواد مغذی مورد نیاز بدن سگ شما را در خود دارد و بهتر است که از آن در بین رژیم غذایی سگ خود استفاده کنید. بهترین غذای خشک برای چاوچاو غذایی است که از لحاظ بو و طعم برای سگ شما مطبوع باشد.

پروتئین

یکی از منابع غذایی مهمی که بدن سگ شما به آن نیاز دارد پروتئین است و شما میتوانید از طریق گوشت گوساله و ماهی آن را منتقل کنید فقط به یاد داشته باشید خوردن بیش از حد گوشت، به ویژه گوشت گاو، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در پوست چاو چاو شما شود.

 

میوه

در برنامه ی غذایی چاو چاو خود از میوه حتما استفاده کنید، چرا که میوه ها خواص بسیار زیادی برای سگ شما دارند، هم چنین می توانید از آن ها به عنوان تشویقی نیز استفاده کنید.

بیماری های نژاد چاوچاو

 

دیسپلازی مفصل ران در سگ چاو چاو

دیسپلازی مفصل ران سگ(CHD)  یک بیماری است که در آن استخوان ران به مفصل ران چسبیده می باشد.

شما هیچ نشانه ای از ناراحتی در یک سگ با دیسپلازی مفصل ران را متوجه نخواهید شد. با غربالگری اشعه ایکس این بیماری تشخیص داده خواهد شد.

در هنگام خرید سگ چاوچاو باید مطمئن شوید والدین سگ مربوطه برای دیسپلازی مفصل ران آزمایش شدند و عاری از مشکلات می باشند.

دیسپلازی مفصل ران ارثی است اما ممکن است از طریق عوامل محیطی، مانند رشد سریع از طریق یک رژیم غذایی با کالری بالا و یا صدمات وارده از پریدن یا سقوط به وجود بیاید .

 

آنتروپیون در سگ چاو چاو

بیماری آنتروپیون موجب میشود که پلک حیوان به سمت داخل بپیچد، و بدین ترتیب باعث زخمی شدن هر دو کره چشم خواهد شد. اما بیماری آنتروپیون با عمل جراحی قابل درمان خواهد بود.

 

بیماری دستگاه تنفسی

سگ‌های چاوچاو به دلیل ساختار آناتومیک خاص صورت خود، در معرض بیماری‌های دستگاه تنفسی مانند سندرم بروسلوزیس (Brachycephalic Airway Syndrome) قرار دارند. این بیماری می‌تواند شامل آنومالی‌های مانند بسته بودن مسیرهای تنفسی، تنگی ناراحت‌کننده ترشحات بینی و حلق، نفخ و سرفه‌های شدید باشد. این بیماری ممکن است به علت تنفس سخت و بسته بودن مسیرهای هوا در سگ‌های چاوچاو عوارض جدی داشته باشد و در برخی موارد نیاز به جراحی دارد.

 

بیماری‌های قلبی

بعضی از سگ‌های چاوچاو‌ها به بیماری‌های قلبی مانند ورم قلبی، ضعف قلبی و سایر بیماری‌های قلبی عروقی ابتلا کرده و علائمی مانند تنگی نفس، کاهش فعالیت و ضعف عمومی نشان دهند. 

 

بیماری‌های دستگاه گوارش

برخی از سگ‌های چاوچاو ممکن است به بیماری‌های دستگاه گوارش مانند آنتریت (التهاب روده)، گازهای معده و تهوع و استفراغ ابتلا کنند. 

 

در هر صورت، برای جلوگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامتی سگ چاوچاو، مهم است که به تنظیمات غذایی، واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی مناسبی برای آن‌ها اهتمام کرده و به طور دوره‌ای توسط یک وترینر یا پزشک دامپزشک بررسی و ارزیابی شوند.

 

خرید سگ چاوچاو

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت سگ چاوچاو با مرکز پت لاورز تماس بگیرید.

سوالات متداول

سگ چاو چاو چه خصوصیات اخلاقی دارد؟

اصولا اخلاق و رفتار سگ چاوچاو را با گربه ها مقایسه می کنند: کناره گیر و کم حرف، خودمختار، باوقار، باهوش و سرسخت.

سگ های چاو چاو ظاهری اخمو دارند اما بسیار مهربانند. این سگ ها کمی خودخواه و مستقل عمل می‌ کنند اما شدیدا نسبت به آنچه در اطراف‌ آن ها اتفاق می افتد محتاط هوشیارند و از اطرافیان‌ محافظت می‌ کنند.

غذای مناسب سگ چاوچاو چیست؟

اگر می خواهید که سگ شما سالم باشد و عمر بیشتری کند، باید به تغذیه ی او اهمیت زیادی دهید و رژیمی کامل و متشکل از کربوهیدرات، پروتئین ، میوه، غذای خشک و ... را در وعده های غذاییش جای دهید.

اما این را در خاطر داشته باشید سگ چاوچاو به دلیل کم تحرکی استعداد چاقی و اضافه وزن دارد پس رژیم غذایی او را همیشه رعایت کنید.

آیا سگ چاوچاو ریزش مو دارد؟

نژاد چاوچاو از نژادهایی است که دارای موهای پرپشت است، افرادی که قصد خرید این سگ را دارند باید بدانند که ریزش موی آن نسبتا زیاد است. به همین دلیل بهتر است که به صورت روتین و روزانه موهای او را با شانه های مخصوص شانه کنید.